Εμβάθυνση στις βασικές αρχές του αντισεισμικού σχεδιασμού. Ειδικά θέματα όπως: σεισμική μόνωση, ανάλυση αξιοπιστίας, αλληλεπίδραση εδάφους – κατασκευής.
# | Τίτλος | Διδακτέα Ύλη | Ώρες |
---|---|---|---|
1 | Αντισεισμικός σχεδιασμός χωρικών κατασκευών | Επανάληψη ιδιομορφικής ανάλυσης – Ταυτόχρονα μεγέθη – Χωρική επαλληλία, Διαφραγματική λειτουργία: κινηματικές σχέσεις, κύριοι άξονες, εφαρμογή σε μέθοδο ανάλυσης οριζόντιας φόρτισης σε μονώροφο, Εύστρεπτα συστήματα – Πλασματικός άξονας – Τυχηματική εκκεντρότητα | 3X4=12 |
2 | Ειδικές διατάξεις του ΕΚ8 | Αντισεισμικός σχεδιασμός πολυβαθμίων συστημάτων – Ικανοτικός σχεδιασμός – Δευτερεύοντα σεισμικά μέλη | 1X4=4 |
3 | Σεισμική απόκριση ειδικών κατασκευών | Συνεχή συστήματα (διατμητικός & καμπτικός πρόβολος), κτίρια από φέρουσα τοιχοποιία | 1Χ0.5=2 |
4 | Ανάλυση χρονοϊστορίας | Επιλογή επιτ/των, εφαρμογή σε ανελαστική ανάλυση | 1Χ0.5=2 |
5 | Μη-γραμμική στατική ανάλυση (pushover) | Ισοδύναμο μονοβάθμιο – Καμπύλη ικανότητας F-δ (ή Μ-θ) μέλους – Καμπύλη ικανότητας κατασκευής, Στοχευόμενη μετακίνηση, Μέθοδος Ν2 και μέθοδος συντελεστών, Στάθμες επιτελεστικότητας (βασικές έννοιες) | 3X4=12 |
6 | Ανάλυση τρωτότητας | Εισαγωγή, εμπειρικές καμπύλες, αναλυτικές καμπύλες | 1X4=4 |
7 | Σεισμική μόνωση | Παραδείγματα εφαρμογής σεισμικής μόνωσης, βασική θεώρηση, τύποι μονωτήρων, μέθοδοι ανάλυσης, έλεγχοι | 3X4=12 |
8 | Αλληλεπίδραση εδάφους – κατασκευής | Βασικές έννοιες, μέθοδοι προσομοίωσης, μεταβολή ιδιοπεριόδου και απόσβεσης | 1X4=4 |
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτητές:
Μέθοδοι Διδασκαλίας | Διαλέξεις στην τάξη καθώς και επίλυση ασκήσεων και προβλημάτων στην τάξη. |
---|---|
Μέσα διδασκαλίας | • Παρουσιάσεις στον Πίνακα. • Διαφάνειες Power Point. |
Εργαστήρια | Όχι |
Χρήση ΗΥ και προγραμμάτων | Υπολογισμοί σε ΗΥ με Excel, Matlab και λογισμικά ανάλυσης των κατασκευών |
Ασκήσεις - Εφαρμογές | Προβλέπονται ασκήσεις τόσο στην τάξη όσο και στο σπίτι. Συγκεκριμένα: Οι ασκήσεις που θα γίνονται στην τάξη από τους σπουδαστές (με τη βοήθεια των διδασκόντων) θα αφορούν στην ύλη της θεωρίας που θα έχει προηγηθεί. Θα παραδίνονται στο τέλος του μαθήματος |